Deep-cycle-accu’s zijn ontworpen om tot meer dan 80% van hun capaciteit te worden ontladen. Ze zijn het meest geschikt voor toepassingen die een grote hoeveelheid stroom vereisen en worden vaak trolling-batterijen genoemd. Deep-cycle batterijen zijn gemaakt van loodzuurcellen, waardoor ze zwaar en omvangrijk zijn. Een deep-cycle accu is duurder dan andere auto-accu’s, maar kan jaren mee als je weet hoe je er goed voor zorgt.

Deep Cycle-batterij, vaak trolling-batterijen genoemd

Een deep-cycle batterij is een soort oplaadbare batterij die meer dan 80% van zijn capaciteit kan worden ontladen voordat hij als dood wordt beschouwd. Ze worden vaak gebruikt in toepassingen waar frequente ontladingen voorkomen, zoals golfkarretjes en elektrische voertuigen.

Aan de andere kant zijn auto-accu’s ontworpen om een motor aan te drijven en korte uitbarstingen van energie te leveren met hoge snelheden – of “ladingen”.

Batterij met diepe ontlading is het meest geschikt voor toepassingen

Een diep ontladen batterij is het meest geschikt voor toepassingen die een grote hoeveelheid stroom vereisen. Dat batterijen zijn ontworpen om herhaaldelijk ontladen en opladen te weerstaan, waardoor ze ideaal zijn voor voertuigen zoals auto’s, boten, campers en andere voertuigen. Ze kunnen ook worden gebruikt in zonnepanelen of windturbines, omdat die apparaten energie uit hun omgeving moeten opslaan, zodat ze deze later kunnen gebruiken als er op een bepaald moment niet genoeg zonlicht of wind beschikbaar is.

deep-cycle accuEen diepontladen accu is de beste optie voor de accubehoeften van uw boot

Deep-cycle batterijen zijn ontworpen om keer op keer ontladen te worden. Ze zijn gemaakt van loodzuurcellen die in een diepe bak of koffer zijn gerangschikt. De elektrolyt (de vloeistof die elektriciteit laat stromen) is dikker dan standaard auto-accu’s en de platen zijn van zware kwaliteit. Deep Discharge Battery is duurder dan een typische auto-accu, maar kan voor veel dingen worden gebruikt die veel stroom vergen: boten, campers, zonnepanelen en meer!

Deep Cycle-batterijen zijn ontworpen om keer op keer te worden ontladen

Deep-cycle batterijen zijn ontworpen om keer op keer ontladen te worden. Ze zijn gemaakt van loodzuurcellen, die gedurende een lange periode kunnen worden opgeladen en gebruikt zonder hun capaciteit te verliezen.

Deep-cycle-batterijen zijn duurder dan ondiepe-cyclusbatterijen, maar zijn ook efficiënter en gaan langer mee. Ze moeten na gebruik worden opgeladen en volledig worden opgeladen als u wilt dat ze zo lang mogelijk meegaan; dat voorkomt dat uw batterij last krijgt van sulfatering of “sulfatie” (de opeenhoping van loodsulfaatkristallen op de platen in uw batterij).

Deep Cycle-batterijen zijn gemaakt van loodzuurcellen

Deep-cycle batterijen zijn gemaakt van loodzuurcellen. Loodzuuraccu’s bevatten de elementen lood, zwavelzuur en water. Ze zijn wereldwijd de meest gebruikte batterij omdat ze goedkoop zijn, verkrijgbaar in verschillende maten en vormen en vele malen kunnen worden opgeladen. Ze zijn ook te vinden in auto’s, vrachtwagens en boten, en back-up stroombronnen voor huizen of bedrijven die zonnepanelen op hun daken gebruiken (zonnepanelen wekken elektriciteit op uit zonlicht). Deep-cycle-batterijen leveren stroom wanneer dat het meest nodig is – tijdens bewolkte dagen wanneer zonnepanelen niet genoeg elektriciteit produceren voor al uw behoeften.

Deep-Cycle-batterijen zijn duurder

Deep-cycle batterijen zijn duurder dan reguliere batterijen. Ze hebben namelijk een hogere capaciteit en kunnen herhaaldelijk worden ontladen. Ze worden vaak gebruikt in toepassingen zoals elektrische golfkarretjes, scooters of boten waar u energie voor langere tijd moet opslaan. De kosten van een deep-cycle-accu zijn afhankelijk van de opslagcapaciteit (gemeten in ampère-uur) en hoe lang het duurt om weer op te laden nadat deze is ontladen (gemeten in minuten).

Wat is een deep-cycle batterij?

Een deep-cycle batterij is ontworpen om meer dan 80% van zijn capaciteit te ontladen. Dat betekent dat als je een batterij van 100 ampère-uur hebt, je deze tot 80 uur kunt gebruiken voordat je hem moet opladen. Deep-cycle accu’s zijn gemaakt van loodzuurcellen en hebben dikkere platen dan gewone autoaccu’s. Ze zijn ook duurder, maar ze gaan langer mee en presteren beter onder zware belasting zoals die in RV-toepassingen (RV staat voor recreatief voertuig). Deep-cycle-batterijen moeten na gebruik voortdurend worden opgeladen en volledig opgeladen worden opgeslagen, omdat dit hen helpt langer mee te gaan door sulfatering op hun terminals en interne roostercorrosie te voorkomen als gevolg van lage elektrolytniveaus tijdens opslagperioden waarin er niet wordt opgeladen. (of heel weinig).

Hoe de batterij op te laden

Een deep-cycle batterij moet regelmatig worden opgeladen om ervoor te zorgen dat deze in goede staat blijft. Je moet de accu na elk gebruik opnieuw instellen, ook als deze nog niet helemaal leeg is. Overweeg om uw deep-cycle batterij één keer per maand op te laden, zelfs als u deze de laatste tijd niet hebt gebruikt of als er geen problemen lijken te zijn met de huidige prestaties.

Deep-Cycle-batterijen zijn als auto’s

Deep-cycle batterijen zijn als auto’s. Ze hebben een accubak die ze veilig en droog houdt, net als de motorruimte van een auto. De deep-cycle accu heeft ook een regelaar om de spanning op 13,2 volt te houden, net zoals de dynamo van uw auto dat doet voor het elektrische systeem van uw voertuig. Het verschil tussen auto-accu’s en deep-cycle-accu’s is dat je niet zomaar een starthulp kunt gebruiken of een auto-accu kunt opladen met een externe oplader als de stroom op is (tenzij je je hele motor wilt opblazen). Als u een deep-cycle-accu van een camper oplaadt, hebt u een invertergenerator nodig die daarvoor voldoende watt levert (later meer).

Deep Cycle-batterijen hebben een lange levensduur

Deep-cycle batterijen zijn ontworpen om herhaaldelijk ontladen en opladen te weerstaan. Dat betekent dat ze meer dan 80% van hun capaciteit kunnen vrijgeven voordat ze moeten worden vervangen. Deep-cycle-accu’s hebben loodzuurcellen, net als autoaccu’s, maar ze zijn gemaakt om meer gebruik te doorstaan, zodat u er meer uit kunt halen. Ze zijn ook duurder dan autobatterijen vanwege de extra materialen die bij de constructie zijn gebruikt.

Waarom heb je een deep-cycle batterij nodig?

Deep-cycle batterijen zijn gemaakt om herhaaldelijk ontladen en weer opladen te weerstaan, waardoor ze ideaal zijn voor toepassingen die veel stroom vergen. Ze worden in allerlei situaties gebruikt, waaronder:

  • Off-grid zonnesystemen (zonnepanelen met batterijopslag)
  • Camper- en bootrecreatievoertuigen
  • Stand-by stroomsystemen (bijvoorbeeld noodverlichting)

Het belangrijkste verschil tussen deep-cycle en standaard autoaccu’s is dat de eerste uit loodzuurcellen bestaat, terwijl de laatste lithium-iontechnologie gebruikt. Loodzuurcellen kunnen dieper worden ontladen dan lithium-ioncellen – ze kunnen tot 80% van hun capaciteit worden leeggemaakt voordat ze geen lading meer vasthouden – maar het duurt ook langer om ze weer op te laden als ze eenmaal volledig zijn opgeladen ontladen (ongeveer 12 uur). Deep-cycle-accu’s zijn ook duurder dan een standaard auto- of scheepsmodel; als u op zoek bent naar iets essentieels voor uw voertuig of boot, is het waarschijnlijk beter om vast te houden aan wat standaard van de fabrikant komt!

Hoe zorg je voor je deep-cycle batterij?

. Hoe zorg je voor je deep-cycle batterij?

  • Zou je het schoon kunnen houden? Vuil en vuil kunnen zich ophopen op de polen en een goed contact met de oplader of belasting verhinderen, waardoor uw batterij niet goed oplaadt. Reiniging mag alleen met water worden uitgevoerd, aangezien schoonmaakmiddelen op petroleumbasis de behuizing van sommige batterijen kunnen beschadigen.
  • Houd het volledig opgeladen. Batterijen moeten altijd worden opgeslagen tegen de totale kosten wanneer ze niet worden gebruikt, zodat er na verloop van tijd geen capaciteitsverlies optreedt als gevolg van zelfontlading (de natuurlijke ontladingssnelheid varieert afhankelijk van de temperatuur). Als u uw batterijen langer dan een paar weken opbergt, overweeg dan om een batterijonderhouder te gebruiken die op een stopcontact wordt aangesloten en zijn lading behoudt totdat u hem weer nodig heeft, maar zorg ervoor dat u de aanbevelingen van de fabrikant opvolgt wanneer u er een gebruikt!

Deep Cycle-batterijen zijn gemaakt om herhaaldelijk ontladen en opladen te weerstaan

Deep-cycle batterijen zijn gemaakt om herhaaldelijk ontladen en opladen te weerstaan. Ze zijn ontworpen om te worden vrijgegeven op meer dan 80% van hun capaciteit, veel meer dan de typische auto-accu aankan. Omdat ze zijn ontworpen voor diepe ontladingen, hebben ze dikkere platen, waardoor ze zwaarder en duurder zijn dan gewone batterijen.

Conclusion

Nu u weet wat een deep-cycle-accu is, hoe u ervoor moet zorgen en waarom u er een nodig heeft, hopen we dat u overweegt er een toe te voegen aan uw boot of camper. Het maakt al uw vaaravonturen nog leuker!

Other Good Articles to Read
unreal blogs
tba blogs
all city forums
dany blogs
refuge blogs
the music blogs
key forums
the big blog theory
joe blogs
blogs 4 me
Blogs Emon
Local Business Profiles in Australia
Business Directory Australia
Business Listings Europe
Business Directory Europe

The post Waarom wordt een Deep Cycle-batterij trolling-batterij genoemd appeared first on Blogs Eu.



from Blogs Eu https://ift.tt/1iI29Ts
via IFTTT

Post a Comment

Previous Post Next Post